Dolly Parton hand i poker = 9 och 5

Inte dubbla Damer som vissa tror... I alla fall inte enligt min lillasyster. Hon sjunger ju "...working nine to five..."

Egentligen vet jag inte vad jag skall skriva...
Kände bara att jag ville skriva. Slutade jobba 23.00 och har liksom inte varvat ner än, så sängen får vänta ett tag till.

Laddar ner lite filmer... Zodiac, Hannibal rising, Linas kvällsbok, The Sipsons movie och Half Nelson. Laddar ner lite 80-tals musik med... Närmare estämt 1000 låtar. Hoppas dom är bra. bara att slänga de som inte duger för mina öron sedan i för sig.

Pojkvännen min är i Blekinge nu...
Närmare bestämt på Sturkö. Hans pappa har en stuga där så han är och hälsar på lite släktingar. Trevligt för honom, men tråkigt för mig... Blir så ensamt i lägenheten då. Visserligen jobbar jag större delen av dygnet (känns det som). Har ju mina syskon som jag kan åka till om det blir allt för långtråkigt. Visserligen jobbar de tvärt emot vad jag jobbar den här veckan. På fredag får de hjälpa mig på stan dock.

Hur ser en dag på Marthas jobb ut?
  • Kommer till jobbet, byter till esd-skor och lägger in matlådan i kylskåpet. Först har jag stämplat in.
  • Sätter mig vid min dator och loggar in. Det första jag gör vid den är att kolla mailen. Läser då alla mail så gott det går.
  • Har det stått ngt viktigt i mailen som jag behöver ta itu med så skriver jag ut dem och lägger dem i en hög, så jag kommer ihåg att skystera det som står i mailet.
  • Tar en kaffe med de som jobbat innan mig, har en så kallad avstämning. Visserligen blir det alltid prat om sånt som inte rör jobbet ändå. Eller i stort sett bara...
  • De som jobbat skiftet innan mig drar hem så jag och mina skiftkolegor blir ensama kvar. Då kollar jag mailen igen. Om inget nytt dykigt upp så tar jag itu med de mailen jag skrev ut tidigare.
  • Skriver sändorder på tomma lådor som skall skickas iväg till Estland
  • Inventerar 3 kortsorter som alltid diffar
  • Sedan plockar man utt arrows vagnar (det är vagnar fulla med rullar och komponenter som skall in på sin rätta plats i förrådet
  • Om inget krångel skett efter det så gör jag rekar om det finns några.
  • Finns det inga rekar så kollar jag sista rullen
  • När jag gjort det så fyller jag på i närföråden
  • Efter det tömmer jag extrahyllan
  • När det är gjort så kollar jag om det finns något i inhyllan
  • Vill någon att jag skall räkna på linan så gör jag det med... händer inte jätte ofta
  • Har jag nu gjort allt detta och inget oväntat dykigt upp så inventerar jag
  • När man inventerar stöter man på fel och diffar så då måste man göra utredningar så att saldot stämmer igen sen
  • Ibland måste man göra beställningar på material som det finns lite av, oftast sker detta automatiskt
  • Någonstans i denna röra så äter man lite och fikar lite också och tar det lugnt.
Denna lista kanske ser lång ut och du som läser förstår säkert bara en bråkdel av vad som står där. Men för att göra den mer förståerlig så kan jag säga att jag har trot eller ej ett väldigt lugnt jobb. Den sista punkten är den som vi ägnar mest tid åt.. känns det som i alla fall. Jag snackar med folk också i för sig.

Jag inser nu att detta inlägg blev dödens tråkigt...
Men eftersom det tagt mig så lång tid att skriva så tänker jag låta er genomlida mina arbetsrutiner. De som är så korkade att de läser allt vill säga...

// Yoho, yoho a pirates life for me

Kommentarer
Postat av: Jonas

Haha "Dolly Parton handen" e klockren juh =)

2007-08-03 @ 19:14:14
Postat av: Martha

Yes i know... Vilka av er kommer ner från Sthlm den 18:e nu då?

2007-08-06 @ 10:56:51
URL: http://marthapartha.blogg.se
Postat av: Emma

jag var så korkad... :P

2007-08-13 @ 21:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0